Logistiek bedrijf Eddie Stobart neemt als eerste zijn intrek op B-site van oude Ford-terreinen in Genk

Op de vroegere terreinen van Ford-Genk is vandaag Genk Green Logistics officieel geopend. Het gaat om verschillende gebouwen voor de opslag van goederen. Eddie Stobart Logistics Europe heeft nu als eerste huurder twee gebouwen in gebruik genomen, samen 25.000 m². 

De vroegere Ford-terreinen zijn opgedeeld in drie zones. Op de B-zone, waar vroeger de montagehal lag, bouwen Group Machiels en Interinvest een logistiek park uit. Op het C-terrein bouwen de Vlaamse Waterweg, Haven Genk en Groep H.Essers een groot complex voor de overslag van containers. Die kunnen tijdelijk worden opgeslagen, worden af- en aangevoerd via de weg, het spoor en het Albertkanaal. Dan is er ook nog de gemeenschappelijke zone A met parkeerplaatsen, nutsvoorzieningen en groen.

(lees verder onder de foto)

Vandaag was het dus te doen op de B-zone waar Genk Green Logistics Eddie Stobart als eerst huurder van 25.000 m² meter mag verwelkomen. Tegen eind dit jaar komt daar met P&O Ferrymasters nog een tweede grote speler bij. Alles samen heeft Genk Green Logistics een vergunning voor 250.000 m². Aanvankelijk was gepland om die tegen 2026 gevuld te hebben, maar het ziet er nu naar uit dat dat al twee jaar vroeger het geval kan zijn.

Alle projecten samen zouden op termijn naar schatting 2500 nieuwe jobs tot stand kunnen brengen.

Meest gelezen