Het Nieuwsblad en Joy Anna Thielemans in de clinch over campagne

De actrice Joy Anna Thielemans heeft op Twitter de krant Het Nieuwsblad beschuldigd van op sensatie belust te zijn. Het Nieuwsblad pikt die aantijging niet over de berichtgeving van de krant over de in scene gezette campagne voor White Ribbon.

De krant Het Nieuwsblad heeft vandaag bericht over een aantal intieme foto's en een filmpje van actrice Joy Anna Thielemans die gelekt zijn. Op Twitter liet Thielemans uitschijnen dat ze het slachtoffer was van cybercriminelen, maar in werkelijkheid was het een stunt voor een campagne tegen partnergeweld.

Joy Anna Thielemans hield bijna een hele dag vol dat het werkelijk om een hack ging. Het Nieuwsblad publiceerde de beelden die de actrice zelf had vrijgegeven en schreef daarover.

Thielemans beschuldigde op haar beurt de krant van op sensatie belust te zijn, maar dat pikte de krant niet. "Je hebt vanmorgen zelf bekendgemaakt dat er foto's van je gelekt werden.We hebben je gebeld, gesms't, gemaild en via een privébericht op Twitter gevraagd om wat meer uitleg, maar we kregen geen gehoor", schrijft de krant in een open brief.

Daarna belde de krant de politie om te checken of er een klacht was ingediend en werd een beveiligingsexpert gepolst. "Intussen bleef je op Twitter beweren dat je gehackt was... We hadden nu een uitgebreid verhaal over de gelekte foto's verzameld, en publiceerden het artikel online. Met enkel de foto's die jij bewust had gedeeld op Twitter."

"Het is je gelukt ons te doen geloven in de hack"

""We hebben heel goed nagedacht over hoe we al dit konden lanceren zodat het echt leek te zijn. Dat we het internet konden doen geloven dat ik gehackt ben", schreef je.

Dat is je inderdaad gelukt. Maar beweer nu niet dat we in de fout zijn gegaan, door je foto's en je video te tonen, want dat is niet correct. Dat je het "walgelijk" vindt en dat je je "misselijk" voelt, begrijpen we niet.

We wensen Vrouw&Maatschappij alle succes met de campagne. Cybergeweld tegen vrouwen kan niet. Nooit. Maar we hopen dat je de campagne niet langer ten koste van ons voert.", besluit Het Nieuwsblad.

Meest gelezen