De stad Lier kwam met het voorstel om een leegstaand winkelpand in te nemen.
Foto: Opnieuw & Co

Kringwinkelbedrijf Opnieuw & Co opent voor het eerst kledingboetiek in centrum Lier: "Nieuw publiek aantrekken"

Kringwinkelbedrijf Opnieuw & Co opent voor het eerst een kledingboetiek in het centrum van Lier. Opnieuw & Co heeft 'gewone' kringwinkels in Lier, Mortsel, Duffel en Kontich, maar dit is de eerste winkel waar enkel kleding verkocht zal worden. "We hopen zo een nieuw publiek aan te trekken", zegt Lisa Van Beneden van Opnieuw & Co.

De pop-up kledingboetiek komt in de Antwerpsestraat, de winkelstraat in Lier. "De stad kwam zelf met het voorstel, omdat het voormalige C&A gebouw leegstond en ze het een nieuwe invulling wilde geven", vertelt Lisa Van Beneden van Opnieuw & Co. "Het is nieuw voor ons om echt in een winkelstraat te zitten, onze andere winkels liggen meer uit het centrum en daar moet je dus echt bewust naartoe gaan. Hier in Lier passeren veel meer mensen."

"We hebben vorig jaar heel veel textiel binnengekregen en hebben dus een grote stock, daarom willen we hier ook extra op inzetten. We hopen ook veel nieuwe klanten aan te trekken, die nog niet in een kringwinkel geweest zijn. Zo kunnen ze zien dat wij toch ook een uitgebreid aanbod hebben. De winkel zal er ook uitzien als een echte kledingboetiek, hip en trendy."

"We hebben dit nog nooit gedaan: voor het eerst trekken we naar de binnenstad", vertelt directeur Koen Goemans nog. "Ik ben ontzettend trots op het harde werk van onze mensen, want het ziet er hier heel mooi uit." 

Het aanbod in de nieuwe kledingboetiek is heel uitgebreid, zegt uitbaatster Leen. "We hebben hier nu vooral zomerkleding, zoals T-shirts met korte mouwen, maar we hebben ook heel veel schoenen, tassen en accessoires. Alles wat je wil voor mannen, vrouwen en kinderen."

Interessante prijskaartjes

Het is een stuk goedkoper om tweedehands te gaan shoppen. “Een jurkje kost hier 5,90 euro. Ik denk dat je het nergens goedkoper kan vinden", lacht Leen.

Voorbijgangers klinken alvast enthousiast. "Ik koop af en toe zeker tweedehands kleren. Het is natuurlijk goedkoper en milieuvriendelijker, daarom doe ik het. Ik merk bovendien geen verschil met normale winkels, de kleren hier zijn zo goed als nieuw."

De pop-up zal 6 maanden geopend blijven en dan wordt het project geëvalueerd.

Opnieuw & Co heeft vorig jaar heel veel textiel binnengekregen en heeft dus een grote stock.
Foto: VRT
Klanten komen er vooral shoppen, omdat het er een stuk goedkoper is.
Foto: VRT

Meest gelezen