Ethias verontschuldigt zich voor "Andy Vandenborne"

"Beste, volgens mij botste u met uw winkelwagen tegen mijn auto. De kosten zijn behoorlijk hoog: zo'n 600 euro." Die boodschap kregen zo'n 50.000 mensen van ene "Andy Vandenborne" per "handgeschreven" brief in de bus. Een reclamecampagne van Ethias, zo blijkt. Verschillende mensen reageren geschokt en noemen het een "wansmakelijke reclame". Ethias biedt intussen excuses aan.

De nieuwe reclamecampagne van Ethias was gericht tot de Ethias-klanten die geen familiale verzekering hebben afgesloten bij Ethias. "We merken dat veel klanten een brandverzekering hebben afgesloten, maar geen familiale verzekering", vertelt woordvoerster Lieve Ketelslegers aan VRT Nieuws.

"Een winkelkar die een kras maakt in een auto, het is een herkenbare situatie, en eentje waarvoor je de familiale verzekering kan aanspreken", gaat Ketelslegers verder. Vandaar dat de situatie werd nagebootst in een brief die de afgelopen twee dagen naar 50.000 klanten werd verstuurd. Bij die brief zat nog een folder met uitleg over de familiale verzekering. "Maar de klanten hebben eerst de brief gelezen." Verschillende mensen dachten dat de brief echt was en dat er dus een som van 600 euro van hen werd geëist.

Ethias heeft de situatie "verkeerd ingeschat", klinkt het. "Het was niet de bedoeling om te choqueren. We merken dat sommige klanten erg geëmotioneerd reageren. Onze klanten zijn dat ook niet gewoon van ons, de toon in onze reclamecampagnes is normaal anders."

Tot nu toe heeft Ethias een veertigtal klachten ontvangen. "Wie ons belt of mailt, bellen we terug." Ethias biedt ten slotte zijn excuses aan bij alle klanten.

Meest gelezen